...sau cum stabilim ce este şi ce nu este iconographically
correct
Iată că am scăpat, în sfârşit, de infama pictură murală din str. Băniei nr. 5.
Locatarii zonei pot răsufla uşuraţi că nu mai
văd diavolul în fiecare zi în drum spre serviciu, că nu mai dau cu nasul în
stilizări modernist-umoristice ale Sfântului Gheorghe şi că nu-şi mai
promovează masonii mesajele secrete pe pereţii caselor.
În mod evident, acoperirea desenului a adus
numai avantaje şi devine din ce în ce mai de neînţeles cum Doamne-iartă-mă le-o
fi venit artiştilor ideea de a "întina" zona istorică, protejată etc.
cu o astfel de operă – evident blasfemiatoare şi aducătoare de severe
reproşuri.
Noroc că avem societate civilă, care s-a plâns
la primărie, la biserică, la "propritar" şi pe unde a mai putut, de
le-a deschis mintea artiştilor şi i-a făcut să şteargă pictura cu mânuţa lor.
(Foto: petreanu.ro; Interesting Times Bureau)
Acestor cetăţeni cu iniţiativă le-aş propune
un plan de acţiune pe termen lung, care să cuprindă paşi concreţi pentru
îndepărtarea tuturor semnelor, simbolurilor şi desenelor masonice şi sataniste
care le-ar putea afecta firea simţitoare, printre care:
1. Îndepărtarea tuturor picturilor înfăţişându-l
pe diavol, din interiorul bisericilor
Biserica din Almaş Sălişte, Hunedoara (Foto: adevarul.ro) |
2. Acoperirea picturilor cu diavoli de pe
zidurile exterioare ale bisericilor
Biserica din satul Ciocănăi, Argeş (Foto: argeseanul.ro) |
3. Identificarea, localizarea şi arderea caricaturilor inspirate din povestea Sfântului Gheorghe sau a altor sfinţi şi
sfinte
(Foto: theprintshopwindow.wordpress.com) |
4. Distrugerea tuturor materialelor cuprinzând
semne masonice, începând cu dolarul SUA
(Foto: wermodandwermod.com) |
Desigur, pentru ca întregul peisaj urban să
fie iconographically correct şi să satisfacă, democratic, pe toată
lumea, nu ar fi de mirare ca la un moment dat şi cealaltă societate civilă –
cea nereligioasă – să reacţioneze conştiincios şi, pe modelul francez, să dea
în judecată bisericile, primăriile, guvernul şi tot statul - pe motiv de simboluri religioase de care nu vrea să dea cu nasul. Cum făcu un ONG din Franţa, care tocmai ce a obţinut o hotărâre judecătorească pentru dărâmarea statuii Papei Ioan Paul al II lea, pe motiv de cruce sub care se roagă papa.
Va fi interesant de urmărit cum evoluează situaţia
şi procesele în Franţa, având în vedere că ţara e plină de statui de papi, cu
şi fără cruci, dar şi de uriaşe cruci şi crucifixe ridicate în spaţii publice...
Papa Leon al IX lea - Eguisheim, Alsacia, Franţa (Foto: flickr.com) |
Papa Urban al II lea - Chatillon sur Marne, Champagne-Ardenne, Franţa (Foto: alamy.com) |
Avignon, Vaucluse, Franţa (Foto: shutterstock.com) |
Honfleur, Normandia, Franţa |
Una peste alta, e înălţător când conştiinţa publică se scoală şi se piaptănă când ţara arde, nu-i aşa?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu