Second letter (petition) to the Romanian Parliament, requesting any legal measures for the complete annulment of the Emergency Decree (OUG) no. 13/2017, modifying the Penal Code and Penal Procedures Code of Romania, which rallied Romanians in the greatest anti-governmental protest in the history of the country.
La această
oră se află pe masa Parlamentului 3 (trei) proiecte de lege privitoare la OUG
13/2017:
1.
Proiectul L 13/2017, de aprobare a OUG 13, înregistrat la Senat pe
31.01.2017, prezentat în Biroul Permanent al Senatului a doua zi, pe 1.02.2017,
actualmente aflat în dezbatere la comisii (detalii aici http://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L13&an_cls=2017)
FOTO 1:
L 13/2017
2. Proiectul L 24/2017, de aprobare a OUG 14 de abrogare a OUG 13, înregistrat pe 5 feb, ajuns în Biroul Permanent al Senatului pe 6.02.2017, aflat în prezent în dezbatere la comisii (detalii aici http://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L24&an_cls=2017)
FOTO 2:
L 24/2017
3.
Proiectul B 30/2017 de abrogare a OUG 13, înregistrat la Senat pe 9
februarie a.c., care nu a ajuns până acum la Biroul Permanent, nici la comisii
(detalii aici https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=20321&pos=0&NR=b30&AN=2017)
FOTO 3:
B30/2017
Dacă mă
întrebaţi pe mine – şi chiar de nu mă întrebaţi, mă întreb singură (şi-mi dau
şi răspunsul), L 13 de aprobare a OUG 13 ar fi trebuit de mult respins şi
îngropat. Adică oricând în intervalul dintre 5 feb. (data OUG 14) şi 9 feb. (data
B 30), dată fiind "cvasiunanimitatea" parlamentarilor în privinţa
abrogării OUG 13.
Ca să
nu mai zic că Parlamentul, acest Cerber al Democraţiei, ar fi putut foarte bine
să respingă în regim de urgenţă L 13 de aprobare a OUG 13 chiar a
doua zi după ce l-a primit spre dezbatere – sau, de ce nu, chiar în
aceeaşi zi (1 februarie), având în vedere protestele de dinainte de
adoptarea OUG 13 şi a proiectului de lege privind graţierea (de care văd că
nu mai vorbeşte nimeni – nici de proteste, nici de legea graţierii) şi de
protestul din noaptea de după adoptare (31/1 feb. 2017).
Aşadar,
L 13 nu ar fi trebuit să se mai afle în prezent în dezbatere la
Parlament (Senat), ci ar fi trebuit respins de mult (de ambele camere), în
regim de urgenţă, cu "cvasiunanimitatea" corespunzătoare.
Astfel,
Biroul Permanent al Senatului se face complice atât la adoptarea OUG 13,
cât şi la cacofonia juridică rezultată ulterior (prin nerespingerea L 13), de
s-a ajuns azi ca L 14 pentru aprobarea OUG 14 să fie discutat în comisii
înainte de L 13 de adoptare a OUG 13! În mod evident, se fac vinovaţi de acest
lucru şi preşedinţii Comisiilor Senatului, care nu au pus pe ordinea de
zi L 13, înainte de L 24. Se evidenţiază în acest sens "strălucitul"
preşedinte al Comisiei Juridice a Senatului, Şerban Nicolae, care se prevalează
de faptul că a invitat CSM la dezbaterea L 13 pe 21 feb. (eu aş pune pariu că
CSM trimitea pe cineva urgent la orice dată anterioară) şi că, nu-i aşa, nu se
ştie niciodată ce vor vota colegii lui din comisie (adică, deh,
"cvasiunanimitatea" nu e, totuşi, unanimitate, deci s-ar putea să se
trezească vreo câţiva colegi, poate chiar toţi, să ridice mâna pentru aprobarea
L 13).
Date
fiind cele de mai sus, precum şi alte considerente legate de cele 3 proiecte de
lege vizând OUG 13, am trimis o a doua scrisoare Parlamentului României, pe 12
februarie a.c., pe care v-o prezint mai jos. Până azi, 14 feb. 2017, ora 9:29,
scrisoarea a fost semnată şi trimisă de 42 de persoane, cărora le mulţumesc din
inimă şi care sper să se implice în continuare. Pentru că lupta noastră nu s-a
terminat încă.
Pentru
că tot suntem la subiectul acesta, vă aduc la cunoştinţă că prima scrisoare (http://cristinaandrei.blogspot.ro/2017/02/scrisoare-petitie-catre-parlamentul.html) a fost semnată şi trimisă către Parlament de 166 persoane.
#văvedem #rezistăm #nucedăm
Together
we stand, divided we fall!
___________
SCRISOARE trimisă către Parlament (12 feb.
2017)
(Dacă
aveţi de gând să o trimiteţi în nume propriu, rog trimiteţi şi CC către
antioug13@gmail.com, pentru o evidenţă mai uşoară. Mulţumesc!)
Destinatari (To:)
srp@cdep.ro, ioan.balan@cdep.ro, cabinet.presedinte@senat.ro, cp14@cdep.ro,
infopub@senat.ro, cabu@senat.ro, constitutionalitate@senat.ro,
steluta.gheorghe@senat.ro, cdo@senat.ro, com.juridica@senat.ro
CC:
antioug13@gmail.com
Subiect: Petiţie. Abrogarea OUG 13: vă rog
adoptaţi soluţia optimă
Mesaj - în corpul ("body-ul")
e-mailului:
Către: Membrii Parlamentului
României, Preşedintele Senatului României, Preşedintele Camerei Deputaţilor,
Preşedintele Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii
a Camerei Deputaţilor, Preşedintele Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, combaterea
corupţiei şi petiţii a Senatului României, Comisia pentru
constituţionalitate, libertăţi civile şi monitorizare a executării hotărârilor
Curţii Europene a Drepturilor Omului din cadrul Senatului României, Comisia
pentru drepturile omului, culte şi minorităţi a Senatului României, Comisia
juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări
Stimaţi Domni,
Este evident şi indubitabil faptul că OUG 13/2017
a stârnit nemulţumiri uriaşe, că eforturile de anulare a acesteia suferă tergiversări şi,
în parte, au provocat chiar controverse.
Astfel:
- în ce priveşte tergiversarea: OUG
14/2017 de abrogare a OUG 13 a fost adoptată şi publicată în 5 februarie a.c.
şi proiectul L 24 de aprobarea a OUG 14 va intra în dezbaterea
comisiilor abia în data de 14 februarie, conform datelor publice de pe
site-ul Senatului: la Comisia pentru drepturile omului figurează pe Ordinea de
zi în data de 14 feb., ora 13:00 (http://senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi&ComisieID=57d70a5f-f421-45b7-b355-e11ae37ca421);
la Comisia juridică – tot în data de 14 feb., ora 13:00 (http://senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi&ComisieID=7a441d78-c24f-4de6-bb15-2b86f93ad14f );
la Comisia pentru constituţionalitate nu figurează pe ordinea de zi în
nici o zi a săptămânii viitoare, deşi această comisie trebuie să-şi dea
avizul până pe 14.02.2017 (http://senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi&ComisieID=8074eff5-8b26-4d62-979a-cf69b4c81868);
- în ce priveşte controversele: prevederile
OUG 14/2017 ridică unele semne serioase de întrebare, această ordonanţă
cuprinzând, pe lângă articolul de abrogare a OUG 13/2017, şi alte prevederi
(Art. II), referitoare la Codul de Procedură Penală, asupra cărora
planează, în parte, suspiciuni de neconstituţionalitate (conform dlui judecător
Cristi Dănileţ, membru CSM; a se vedea articolele domniei sale pe această temă,
aici https://cristidanilet.wordpress.com/2017/02/05/7869/ şi
aici https://cristidanilet.wordpress.com/2017/02/09/oug-13-e-abrogata-oug-14-trebuie-discutata/)
Având în vedere că:
- Art. 73, al. 3, lit h din Constituţia
României precizează că din categoria legilor organice fac
parte acele acte legislative care privesc infracţiunile, pedepsele şi regimul
executării acestora;
- Legea nr. 4/2017 privind
abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe (Art. 1) permite guvernului
să emită ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice;
- OUG 13 încalcă cele două prevederi
legale de mai sus, reglementând prevederi ale Codului Penal şi Codului de
Procedură Penală;
- OUG 14 (de abrogare a OUG 13)
cuprinde, pe lângă articolul I, privind abrogarea OUG 13, şi alte prevederi,
referitoare la Codul de Procedură Penală, deci care fac obiectul unor
legi organice, şi, ca atare, nu intră în atribuţiile Guvernului, conferite
acestuia prin Legea 4/2017;
- peste 117.000 de cetăţeni au solicitat
printr-o petiţie online revenirea la situaţia de fapt şi de drept de dinaintea
OUG 13/2017 (petiţia aici: https://www.petitieonline.com/suntem_impotriva_oug_13_2017_de_modificare_a_cp)
- eventualele corecţii privind
unele nereguli sesizate de jurişti în privinţa legislaţiei penale pot
fi efectuate ulterior, în cadrul Parlamentului, conform legii;
- proiectul de lege L 24 de
aprobare a OUG 14 /2017 nu are în vedere chestiunile sensibile evidenţiate de
unii jurişti (printre care dl Dănileţ, vezi mai sus)
- proiectul de lege L13/2017 de aprobare a
OUG 13 se află încă pe masa Parlamentului, el figurând pe Ordinea de zi a
Comisiei pentru drepturile omului, pentru data de 14 februarie (http://senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi&ComisieID=57d70a5f-f421-45b7-b355-e11ae37ca421);
or, date fiind "cvasi-unanimitatea" din Parlament privind anularea
OUG 13 şi data adoptării OUG 14 de abrogare a acesteia (5 feb. a.c.), este cel
puţin ciudat că L13 încă se află pe această ordine de zi, laolaltă cu L 24, la distanţă
de 9 zile după abrogarea OUG 13!
- există în prezent un nou proiect de lege (B30/2017,
înregistrat la Senat pentru dezbatere în 9.02.2017), iniţiat de un mare număr
de parlamentari ai PNL, cu articol unic, privind abrogarea OUG 13/2017 (https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=20321&pos=0&NR=b30&AN=2017)
Subsemnata, în
calitate de cetăţean al României preocupat de interesul general public, vă
solicit ca, luând în considerare toate cele de mai sus, să
procedaţi de urgenţă la adoptarea soluţiei optime pentru rezolvarea
acestei situaţii incredibile şi fără precedent şi pentru revenirea,
prin orice măsuri legale, la situaţia de fapt şi de drept de dinaintea
adoptării OUG 13/2017.
Cu respect şi mulţumiri pentru eforturile pe care
sper că le veţi face în sensul celor de mai sus,
Cristina Elena Andrei
_______________
Dacă doriţi să vă implicaţi în această acţiune şi în altele, pe viitor, vă invit în grupul Facebook Suntem împotriva OUG 13/2017. Strângere de semnături şi alte iniţiative, de aici: https://www.facebook.com/groups/impotrivaOUG13/Nu uitaţi de sondajul privind paşii următori:
Guvernul Grindeanu trebuie sanctionat pentru atitudinea tarzie in abrogarea ord 13, pentru calitata dubioasa a bugetului , pentru gafele ministrilor Iordache si Melescanu.
RăspundețiȘtergere