vineri, 9 octombrie 2015

Medic refuză

Am întâlnit recent acest mesaj pe Facebook. Este un mesaj al unui doctor român sătul de sistem. Fără alte comentarii îl public aici, cu speranţa că el se va propaga, măcar întru conştientizare, dacă nu întru schimbare...
_______________________________________

Desen de C. Ciosu.
Sursa: viata-medicala.ro
Sunt medic de familie si nu vreau sa mai semnez un nou contract cu casa de asigurări sub forma actuală pentru că:
- NU mai vreau să fiu administratorul bugetului fondului de asigurari de sănătate; NU SUNT ADMINISTRATOR;
- NU mai vreau să mi se impuna tot felul de restrictii, vreau ca optiunile terapeutice sa fie ale mele impreuna cu pacientul; NU SUNT ANGAJATUL CNAS;
- NU mai vreau ca niște administratori, contabili, juriști si nu medici, să-mi spună cum să fac prevenție, câte consultații am dreptul sa acord, câte medicamente să prescriu, când și căte bilete de trimitere să dau; NU SUNT FUNCTIONAR
- Vreau sa am o relatie colegială cu medicii de alte specialitați și nu să fiu forțat să am conflicte cu colegii mei din cauza unui contract prost gândit; NU SUNT DUȘMANUL COLEGILOR MEI;
- NU mai vreau sa-mi fie frică sa scriu o rețetă, să nu mai am timp să mă gândesc la indicatii si contraindicații medicale, la reactii secundare sau adverse, din cauza criteriilor si regulilor financiar-contabile, contractuale la care trebuie să fiu atent; NU SUNT CONTABIL;
- NU mai vreau sa fiu făcut mincinos de șeful CNAS atunci când le spun pacienților ceea ce văd și cu ochii lor, că sistemul nu functionează, iar șeful CNAS să spună că totul e OK, că sistemul functionează; NU SUNT MINCINOS;
- M-am saturat sa citesc legi, hotărari de guvern, ordine administrative, să le interpretez si să-mi fie frică să nu le aplic greșit; NU SUNT JURIST;


- NU mai vreau sa traiesc cu spaima ca ceea ce eu înteleg dintr-un act normativ poate fi interpretat diferit de cei care-mi sunt “parteneri” de contract; NU SUNT AVOCAT

- Sunt obligat să încalc legea prin aplicarea unor dispoziții venite prin comunicate de presă sau declarații prin mass-media care contrazic legea; NU SUNT SCLAVUL CNAS
- Sunt pasibil ca ceea ce mi se cere să fac acum să fie imputat peste un an sau doi, când Curtea de Conturi verifică aplicarea legii și să plătesc, nemeritat, pentru bâlbele actuale, pentru articole de lege interpretabile, prost scrise sau nerespectate de cei care le emit, ca să-și acopere incompetența; NU SUNT INFRACTOR;
- NU vreau să-mi fie refuzate consultații pentru că sistemul nu funcționează, să plătesc rețete, trimiteri care n-au fost validate cu cardul pentru ca sistemul “nu vede” cardul; NU SUNT IT-ist;
- Văd că politicile de sănătate sunt făcute de un administrator de fond de asigurări și nu de Ministerul Sănătății prin comisiile sale de specialitate sau organismele medicale aflate în subordine; NU SUNT POLITICIAN;
- NU vreau să-mi bat joc de pacienții mei punându-i pe drumuri pentru că sistemul informatic ori e blocat, ori funcționeaza foarte greu, în salturi;
- NU mai vreau sa completez tot felul de hârtii fără nici o justificare logică, cerute de terți si pe care CNAS le accepta si mi le solicită să le eliberez gratuit; NU SUNT FUNCŢIONARUL CNAS;
- NU vreau sa distribui carduri, să mă substitui Poștei Române; NU SUNT POŞTAŞ;
- NU vreau sa mă duc cu laptopul, imprimanta, semnătura electronică, cititorul de carduri acasă la pacient și să umblu prin curte căutând semnal la telefon pentru internetul necesar transmiterii datelor; NU SUNT CĂRĂUŞ;
- NU mai vreau lista A, B, C1, C2, C3, D, psihotrope, stupefiante, programe naționale, substanțe biologice, steluțe, diezi și ce se mai concepe în birourile închise ale CNAS și ministerului; NU SUNT CALCULATOR;
- NU mai vreau 8 tipuri diferite de rețete: acut, cronic, persoane cu venit sub 700 lei, programe naționale, psihotrope, stupefiante, medicamente aprobate de comisie, rețete simple; NU SUNT CENZOR;
- Refuz să mai fiu forțat să întreb pacienții vârstnici, saraci și apăsați de viața grea și de boală “ce pensie aveți ?” și să le cer ultimul talon de pensie și o semnătură pe o declarație „sub incidența prevederilor Codului Penal” că nu au alte venituri; NU SUNT PROCUROR SAU POLITIST;
- SUNT MEDIC! Vreau să merg acasă la pacientul care are nevoie de mine cu cele necesare unei consultații medicale și să fiu plătit de asigurator, adecvat, pentru asta;
- SUNT MEDIC! Vreau ca munca mea sa fie platită de asigurator și nu de pacient la justa ei valoare, în funcție de importanța ei socială, de pregatire si experiența acumulată;
- SUNT MEDIC! Vreau sa dau un singur tip de rețeta cu toată medicația necesară pacientului, fără liste, steluțe, diezuri, protocoale financiar-contabile sau pe tip de denumire;
- SUNT MEDIC! Vreau să pot prescrie medicația corespunzător bolii și nu restricțiilor impuse de număr, venit, avize, protocoale întocmite pe criterii și nu pe nevoi medicale;
- SUNT MEDIC! Doresc un contract de furnizare de servicii medicale scurt, clar, negociat de reprezentanții mei, simplu, prin care eu, medic de familie, să pot să acord servicii medicale pacienților pe care îi am în grijă, în funcție de nevoile lor, fără ingerințe absurde din partea “partenerului” de contract;
- SUNT MEDIC! Vreau sa pot prescrie medicația pe care am învățat-o, corespunzător curicullei si afecțiunii si nu cea impusă de criterii economice;
- SUNT MEDIC! Vreau sa pot avea suficient timp să-l acord consultației si nu așteptărilor de confirmare electronică a cardului, eliberării rețetelor sau biletelor de trimitere, raportării către casa de asigurări;
- SUNT MEDIC! Vreau sa pot avea mai mult timp pentru a citi articole medicale și nu articole și aliniate de lege greu de înțeles, de interpretat, de aplicat pentru că se contrazic, se anulează sau sunt, pur si simplu, absurde;
- SUNT MEDIC! Vreau sa am o relație normală cu pacienții mei, să nu mai fiu batjocorit când sunt nevoit să spun că nu este asigurat, după cum spune SIUI-ul, iar el, pacientul, să jure, cu dovezi în mână, că este asigurat;
- SUNT MEDIC! Vreau să fiu aproape de pacient şi de nevoile lui, nu mai vreau sa fiu vazut de pacient ca dușman al său, iar de catre CNAS ca potențial hot;
- SUNT MEDIC! Nu mai vreau să fiu cel care este întrebat și certat despre toate neajunsurile sistemului de asigurări de către asigurați, considerat eu vinovat ca nu pot oferi ceea ce pacientul are nevoie, în timp ce cei responsabili se ascund în birouri șau la capătul unor telefoane și adrese de e-mail la care nu se răspunde, sau apar la televizor si dezinformează cu zâmbetul pe buze.
NU MAI VREAU SĂ FIU ADMINISTRATORUL BUGETULUI FONDULUI NAȚIONAL UNIC DE SĂNĂTATE.
NU MAI VREAU SĂ FIU ADMINISTRATORUL SĂRĂCIEI SISTEMULUI DE SĂNĂTATE.
NU MAI VREAU SĂ FIU INTERFAȚA CASEI DE ASIGURĂRI CU ASIGURAȚII SĂI.
VREAU UN CONTRACT DE FURNIZARI DE SERVICII MEDICALE PRIN CARE SA-MI PRACTIC MESERIA CONFORM TRATATELOR MEDICALE SI NU SUB INCIDENTA ABSURDA A ARTICOLELOR DE LEGE CARE MA INGRADESC PROFESIONAL.
VREAU SĂ FIU MEDICUL PACIENȚILOR MEI
VREAU SĂ REDEVIN MEDIC
Dacă si tu ești medic si te-ai intâlnit cu situatii ca cele prezentate de mine, alatură-te acestui refuz și nu semna contractul. Dacă te-ai întâlnit și cu alte situații ca cele descrise de mine consemnează-le și semnează acest manifest.
Dacă esti pacient și nevoile tale s-au izbit de piedici ca cele expuse de mine, consemnează-le și dă un semn ca ești alături de mine, de medicul tău de familie

Unul din cei peste 11.000 de medici de familie din România
7 octombrie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu